JÁTÉKMENET
VALÓS HATÁSRENDSZER
Mitől egyedülállóak az MMA-küzdelmek? A tét, a technikák, a dráma és az igazi küzdelem teszi őket azzá. A UFC 5 minden eddiginél élethűbb részletgazdagsággal mutatja be ezt a sportot. A következő generációs grafikai fejlesztések eddig soha nem látott animációkat tettek lehetővé. A sérülési rendszer élethűen adja vissza a harcok brutalitását és a stratégiai gondolkodást. A játékmenet új elemei az eddigieknél gördülékenyebbé és valósághűbbé teszik a küzdelmeket, és az újdonságoknak még nincs vége.
Hiteles sérülések
A felszakadt bőr, a zúzódások és a duzzanatok az okozott és kapott sérülés helyén és annak megfelelően jelennek meg. Több mint 64 000 különböző kombinációja létezik a játékban összeszedhető arcsérüléseknek. Minden sérülést az eddigieknél nagyobb részletességgel jelenít meg a játék, amelyek a valóságnak megfelelő hatást gyakorolnak a karakterek tulajdonságaira. Ha felsérted a bőrt az ellenfél szemöldökénél, és a szemébe szivárog a vér, akkor nem lát rendesen, és több sérülést szenved el azon az oldalon (mivel nem látja jól az ütéseket). Ha bevered ellenfeled orrát, nehezebben tud lélegezni, és lassabban áll helyre az állóképessége. Ha túl sok rúgást kapsz a vádlidra, akkor a karaktered elkezd sántítani, és kevésbé lesz mozgékony. A hiteles sérülések teljesen új stratégiai lehetőségekkel bővítik a küzdelmet.
Orvosi ellenőrzések és megállítások
A valós sérülések valós következményekkel járnak. Ha a harcos súlyos sérülést szenved (például eltörik az orra vagy feldagad a szeme), akkor a bíró közbeléphet, leállíthatja a küzdelmet, és behívhatja az orvost, hogy vizsgálja meg a sérülést. Ha a harcos nem tud taktikát váltani, és megvédeni a sérült részt a további ütésektől, akkor az orvos leállíthatja a küzdelmet (pont úgy, mint az igazi Oktagonban). A játékosok fontos stratégiai döntéseket hozhatnak a túlélés érdekében.
ÚJ ÜTÉSI ÉS TALÁLATI REAKCIÓK
Ez az ütős ütések játéka. A UFC 5 vadonatúj animációkkal rendelkezik a könyöklések, a pörgő támadások és sok más ütés, rúgás, valamint a térddel és a könyökkel bevitt csapások megjelenítésére. Az új ütési animációk az ökölvívók és a profi kickboxosok stílusát adják vissza, amelyek új lehetőségeket adnak arra, hogy kedved szerint csépeld a másikat. A találati reakciók új animációi és a fizika gondoskodik arról, hogy igazán átérezd azt, amikor tisztán beviszel egy ütést.
GÖRDÜLÉKENY LEGYŰRÉSEK
Az új, „gördülékeny legyűrések” funkció a meglévő földharci rendszerek átalakított kibővítése. Az animációk gyorsabbak lettek, a minijátékokat pedig eltávolítottuk. A kezdők segítséget kérhetnek a földharchoz, a veteránok számára pedig összetettebbé és élvezetesebbé vált ez az aspektus. Az új legyűrések simább és hitelesebb földharcot tesznek lehetővé, amelynek biztosan örülnek majd ennek szerelmesei.
LÁTVÁNYVILÁG
A FROSTBITE MOTOR
A franchise történetében először a Frostbite™ motor hajtja az EA SPORTS UFC-t, amely egyedülálló grafikai fejlesztésekkel teszi látványosabbá a konzoljátékokat. A dinamikus megvilágítás, a megújult karakterhűség, a valósághű haj- és ruhaanimációk révén a Frostbite élethűen adja vissza az Oktagonon zajló eseményeket.
FILMSZERŰ KIÜTÉS- ÚJRAJÁTSZÁS
Az egyik legjelentősebb és leginkább úttörő jellegű fejlesztés az UFC világának bemutatására a filmszerű kiütés- újrajátszások bevezetése. A Frostbite erejét kihasználva a játékosok most lenyűgöző látványvilággal párosítva nézhetik vissza a végső és mindent eldöntő ütéseiket, illetve rúgásaikat. A filmszerű hatást keltő kameraállások és megvilágítás használatával lassított felvételként rögzített, a meccseket eldöntő ütések és rúgások soha nem néztek ki ennyire hitelesen és jól. Ahogy csigalassúsággal fröccsen a vér és felhasad a bőr, a brutális kiütések igazi műalkotássá válnak.
HANGSÚLYOSABB A HARCOSOK HASONLÓSÁGA
A Frostbite motornak köszönhetően sokat javult a világítás és a képalkotás minősége. Több rétegű lett a bőr és a szemek árnyékolása, a grafikus rendszer szálanként kezeli a hajat, átdolgoztuk a harcosok testalkatait, és az arckifejezések animálásában is élen járunk. Mindezeknek köszönhető az, hogy ismert és szeretett harcosaid soha nem hasonlítottak ennyire valódi önmagukra.
LÁTVÁNYELEMEK
Ebben a játékban minden a kiváltott hatásról szól. A valósághűbb megjelenítésnek köszönhetően a harcosok arcán és testén látható lesz a kapott ütések hatása, valósághű és borzongató módon. Ráadásul a folyadékokat és részecskéket kezelő új fizikai rendszereknek köszönhetően a vér és az izzadság pont úgy csöpög és spriccel, mint az igazi küzdelem hevében az Oktagonon.
HITELES BEFEJEZÉSEK
Sokkal többféleképpen és hitelesebben tud végetérni a küzdelem a UFC 5-ben, mint eddig. Az offline és online játékban új elemként megjelenik a döntetlen, és a hitelesség növelése érdekében a bíró közbeléphet, hogy megmentsen egy földre vitt harcost a túl kemény földharc következményeitől.
ÚJ, JÁTÉKON BELÜLI FILMSZERŰ JELENETEK
Egyéni kivonulások, lélegzetelállító kiütések — és minden más, ami ezek között történik. A Frostbite vadonatúj filmszerű jelenetekre ad lehetőséget, ahol a részletekre való odafigyelés és a harcosok élethű megjelenítése miatt úgy fogod érezni, mintha ott lennél az arénában egy igazi teltházas UFC-eseményt nézve. A tömeg morajlását és Bruce Buffer legendás felvezető szövegeit visszaadó játékbeli bejátszások új szintre emelik az izgalmat, a hitelességet és a lebilincselő játékélményt a UFC 5-ben.
JÁTÉKMÓDOK
FIGHT WEEK
A UFC 5 a UFC rajongói élmény egy igazán új formája. Semmi nem példázza ezt jobban, mint a teljesen új, a Fight Weekhez kapcsolódó kihívások, funkciók és tartalmak, amelyek révén úgy kapcsolódhatnak be a rajongók a UFC világába, mint eddig még soha.
Fight Week kihívások
A legnagyobb UFC-eseményeket megelőző hét előtt és azok hetén a játékosok korlátozott idejű Fight Week kihívásokon vehetnek részt. Ezek a kihívások lehetőséget adnak a játékosoknak arra, hogy az események által ihletett jutalmakat oldjanak fel; ezek lehetnek új alteregók, létrehozott harcosokhoz kapcsolódó megjelenési tárgyak, a játékosprofil testreszabására használható eszközök és a harcosokhoz tartozó emotikonok.
Fight Picks
Mostantól már az igazi UFC-események előtt is elérhető ez a funkció. A játékosok minden fizetős esemény előtt tippelhetnek a fizetős esemény főkártyáival kapcsolatban. A játékosok a választásaikat követően automatikusan be lesznek sorolva a Fight Picks ranglistájának csoportjaiba, de elérhetők az egyéni ranglisták is a barátok számára. Az eseményt követően a ranglista élén álló játékosok UFC-zsetonokat kapnak.
Fight Week megbízások
A Fight Week megbízásokkal naponta harcolhatnak a játékosok, amelyek keretében előre megadott játékmeneti beállítások mellett kell megmérkőzniük MI-ellenfelekkel. A játékosok játékbeli fizetőeszközt kereshetnek a megjelenéssel és a győzelemmel, és a hét előrehaladtával a megbízások egyre nehezebbek lesznek. A játékos összesített győzelmeit, vereségeit és befejezéseit a Contracts (Megbízások) lapon lehet követni.
ELŐREHALADÁS ÉS JUTALMAK
Alteregók
A vadonatúj alteregók a külsőt és a képességeket is hitelesen adják vissza, és kedvenc harcosaiddal játszva átélheted azok karrierjének meghatározó pillanatait (pl. az UFC-ben való első küzdelmet, valamelyik cím elnyerését stb.), illetve olyan alteregókból is választhatsz, amelyek csak a UFC 5-ben léteznek.
Punch Card
A játékot játszva előre meghatározott jutalmakat nyerhetsz; például játékon belüli fizetőeszközt, a játékosprofilod testreszabását, a létrehozott harcosokhoz kapcsolódó megjelenési tárgyakat és alteregókat. Emellett a profilkihívások teljesítése TP-vel jutalmazza a játékosokat, amelyekkel szintet léphet a Punch Cardjuk jutalomszerző képessége.
ONLINE KARRIERMÓD
A játékosok kérték, mi pedig megadtuk nekik. Az online karriermód részei a képességalapú párosítás, az osztályokon belül előrehaladás, és bajnoki cím utáni hajsza négy osztályon át. A játékosok más létrehozott harcosokkal versenghetnek az egyes osztályokban, ami lehetővé teszi a játékosoknak a testreszabott karaktereik és megjelenési tárgyaik bemutatását.
A harcosok online fejlődése
Az online karriermeccseken harcolva fejlődési pontokat szerezhetsz, amelyekkel továbbfejlesztheted a létrehozott harcosod tulajdonságait, trükkjeit és előnyeit. Amint egy játékos harcosként eléri a legmagasabb szintet, akkor presztízsosztályba lép; ez azt jelenti, hogy a fejlődése vissza lesz állítva egy új harcos kezdőpontjába, de a szintkorlátozás magasabb lesz, és további trükköket és előnyöket érhetnek el.
TP-erősítők
A TP-erősítőkkel online karrier módban korlátozott ideig gyorsabban gyűjthetők a fejlődési pontok. Az erősítőket játékbeli jutalmakként szerezheted meg; így a játékosok még motiváltabbak lesznek, hogy bejussanak az Oktagonba.
KARRIERMÓD
A karriermód teljesen új bevezetőt kapott. Visszahoztuk Davis edzőt, aki végig ott lesz a játékosok mellett az UFC-karrierjük során. Új filmszerű jelenetek és új helyszínek várnak, és sokkal nagyobb hangsúlyt helyeztünk a kezdő játékosok betanítására. Az edzőtáborok továbbfejlesztésének köszönhetően a játékosok szimulálhatják az edzőtábort és a harcok gyakorlását, hogy az erőnlétük tökéletes legyen, és gyorsabban eljuthassanak a küzdelmekig. Az edzőmeccsek részei ezenkívül a kihívási csomagok, amelyekkel a játékosok a teljesített kihívások számától függően különböző fokozatokat érdemelhetnek ki.
A „HARCOLJ MOST” ÉLMÉNY
A „Harcolj most” élmény átdolgozása a hiteles MMA/UFC-meccstípusok egész sorát teszi elérhetővé; ezek közé tartozik a főkártya, a fő esemény, a bajnokság, a backyard és a kumite.
Játékstílusok
A játékosok mostantól minden játékmódban testreszabhatják a kedvenc egyéni játékstílusukat. A szimuláció játékstílusban az élmény hitelessége érdekében a menetek valós idejűek, súlyosabbak a sérülések, és jobban csökken az állóképesség. A kiütés módban nem regenerálódik az egészség, ám az állóképesség és az alkalmazható kombinációk száma végtelen. Az „Állj és üss” módban szigorú szabály, hogy állva kell maradni. A választás a tiéd!
VIDEO
VIDEO